petrabrasil.reismee.nl

Zes maanden (meia ano)

Een halfjaar in Brazilie. De wintertijd is hier aangebroken, en dat betekent, of je het gelooft of niet dat het koud is en nog kouder wordt. In de ochtend en de avond een dik vest aan, een warme douche nemen en snel in bed kruipen onder vier lagen deken. Ik moet je erbij vertellen dat ze me hier toch ligt voor gek verklaren maar ik heb het toch echt koud. Waarbij de een nog met de ventilator aan slaapt en 's avonds met een tshirt loopt heb ik toch liever drie lagen kleding aan. Het is nu 24 graden maar heb toch echt mijn vest aan, is echt wel koud.

Merk dat ik steeds meer mijn weg vindt in alles. Al is niet alles makkelijk en is het continu belangrijk dat ik mijn ogen op Jezus houdt, zie ik wel dat God zegent. En dat ik mag geven en ontvangen. Mag leren en vertellen. God is goed. Elke dag de kinderen plat knuffelen en zien hoe ze veranderen door de liefde van God.

Van het weekend een vrouwenavond gehad met het thema bloemen en parels. Heel tof om daar bij te zijn, zeker omdat het voor hun ook de 1ste keer was. Super mooie decoratie gemaakt, dat kunnen ze hier wel. En het woord wat gebracht werd super krachtig, en vanuit Gods hart. Het bijzondere was dat degene die sprak al de hele dag om de minuut aan het hoesten was en toen ze ging praten heeft ze bijna drie kwartier gepraat zonder te hoesten. God is goed. Daarna heeft ze het wel weer ingehaald maar God is goed. Vrouwen waren echt geraakt en dat is gaaf.

Nu ik hier langer ben ga je ook steeds meer de situaties zien en begrijpen wat het soms erg heftig maakt. Het is soms zo gecompliceerd dat welke beslissing je ook maakt het altijd in het nadeel van het kind is. Het liefst zou ik ze naar mijn huis nemen, niet dat ik perfect ben maar omdat je ze gewoon uit de situatie wil halen en een veilig thuis wil geven. Waarin ik soms erg praktisch ben ingesteld is vaak het enige wat je kan doen bidden. Ik leer hiermee meer op God te vertrouwen en te wachten en verwachten wat voor groots Hij gaat doen. De Heer is in elke situatie, houdt super veel van kinderen en zal geen situatie zo laten. Ook al begrijp ik het vaak niet ik dank God voor wat Hij doet ook al is het nog niet zichtbaar. Ik weet dat in de onzichtbare wereld ze al druk bezig zijn. En in God hebben we al overwonnen alleen is het nog niet altijd zichtbaar met onze aardse ogen. Dank U Heer, ik prijs U voor de wonderen die gaan gebeuren. Ik dank U dat U trouw bent en trouw blijft. Alle glorie en eer aan Hem die alles heeft gemaakt.

Ik ben dankbaar dat ik mede dankzij jullie giften, gebed en medeleven deze droom kan vervullen en de mensen hier kan helpen.Daarvoor is mijn dank groot. Ik wil jullie oproepen om te blijven bidden voor de kinderen en mensen hier. Dat kinderen en ouders werkelijk Jezus gaan aannemen, gaan zien hoe groot Hij is. En dat Hij de werkelijke vreugde en vrede geeft waar een ieder zo hard naar op zoek is. Ik bid voor een ieder die dit leest dat God je vervult met Zijn liefde, met Zijn glorie en rust. Weet dat God van je houdt, dat Hij trots op je is omdat jij Zijn zoon of dochter bent. Of je dit nu gelooft of niet, ik weet het zeker. Dikke knuffel aan jullie allemaal.



Reacties

Reacties

Frida struik

Lieve Petra .. heerlijk om weer mee te genieten van jou verhaal. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat, ook al heb je het koud, je hart is heel warm voor het werk en voor God de Vader die jou lief heeft Hij zal jou zegenen en zo mag jij tot zegen zijn ???

Marja Smit Pijnakker

Petra, wat een prachtige woorden weer van jou. Dankjewel hiervoor. Je zult de taal nu ook al een beetje onder de knie hebben en daardoor steeds meer begrijpen van het leven daar. Het gaat je goed. Succes nog verder

Judith

Bedankt voor je mooie verhaal en inkijkje daar. Trots op je.

Liefs van ons.

Jones & Marjanne

Lieve Petra
Fijn om weer te lezen wat je allemaal schrijft. Behalve de kou dan..... sokken aan mutsen op sjaals handschoenen ... misschuen jan het helpen. Maar gelukkig brand het vuur van Gods Geest in je die jou en je omgeving verwarmd met de luefde en de zorg van Jezus voor dat wat kwetsbaar us. Daar ligt ook Gods hart.
Zijn altijd stromende luefde en blijdshap?we je toe. Zijn warmte en geborgenheid Zijn wijsheid en geduld.
Geniet van Zijnaanwezigheid. Hij heeft je lief❤️
Het vuur vanJezus liefde is sterker dan alle kou??????????❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❣️
Be blessed

Meta

Heen mooie vrouw,
Beetje laat maar vanwege vakantie kom ik er nu pas toe om je verhaal te lezen.
Zonder dat je het waarschijnlijk door hebt, weet je mij (en vele anderen) te bemoedigen met je woorden. Te vertrouwen op Hem , ook al begrijpen wij de omstandigheden niet.
Dat ze in de hemelse gewesten al druk bezig zijn maar dat wij dat, met onze aardse ogen, Nog niet zien.
Dank voor je gebeden. Ook hier, oa. In de bidstond op maandagavond wordt voor je gebeden.
Het lied wat nu in Meta naar boven komt is om jou te bemoedigen.
EHou vol, opw. 798 , https://youtu.be/3TRhHE77whQ

Edwin van Es

Ha Petra, wat een mooie dingen maak je mee! Levenslessen die je ook weer met ons deelt. Dank je. Mooi om te zien hoe God je gebruikt voor de kinderen die zoveel liefde missen. Je ben vaak in onze gebeden zowel in de gemeente als in de bidstond. Blijf je focus op Jezus houden en geniet van de zegeningen die Hij je geeft.Bedankt dat we betrokken mogen zijn via je webblog!
Groetjes vanuit de gemeente en van mij,
Edwin

Bertina van Es

Dag lieve Petra,
Wat gaat de tijd snel! Ik neem me vaak voor je even een berichtje te sturen en vergeet het dan weer, sorry! Afgelopen zondag zongen we weer "You are good" en ik moest meteen weer aan jou denken :), dat heb jij ons immers aangeleerd. Zo mooi!
Dank je wel voor alle lessen die je met ons deelt. Gods zegen bij de grote en kleine dingen die je dagen vullen! Hartelijke groet, Bertina

jeannet van der vlist

Ha Petra
moet de laatste tijd steeds aan je denken ... wat gaat de tijd snel en wat ben je goed bezig met zorgen en doen en bidden. Geweldig de verhalen die je schrijft heel bemoedigend. Wens je Gods zegen en we blijven voor jou en de kinderen bidden. Liefs van ons uit Vlist

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!