petrabrasil.reismee.nl

Muito amor (veel liefde)

Zittend op een krukje in de keuken met op dit moment 6 mensen om mij heen me blog aan het schrijven. Het is op dit 20.30 in de avond. De een heeft het super warm omdat ze aan het koken is en druk aan het heen en weer lopen is naar mijn idee voor niets. De ander is gitaar aan het spelen. Ondertussen komt er nog iemand binnen van de kerk. Iets vragen denk ik maar ondertussen de hele tijd op zijn telefoon kijkend. De twee kinderen zijn chocola en fruit aan het eten terwijl we naar mijn idee elk moment gaan eten. Maar misschien ook niet, begrijp het soms ook niet meer.

Pak dan ook maar een banaan uit de fruitmand. Uurtje verder. Ondertussen geleerd hoe ik nephaar met echt haar moet invlechten en knopen. Nu twee mensen aan het gitaar spelen. Af en toe komt er een tweede stem doorheen wat af en toe flink er naadt zit. Maar daar komt geen respons op, dus dat zal vast gewoon zo horen. Oh en de ventilator aan het plafond staat op de hoogste stand. Wat altijd zo is. Maar dat ding trilt zo erg dat ik echt het idee heb dat die er nog een keer af vliegt. Hopen maar dat dit niet gebeurt.

Het praten in het portugees is nog steeds een uitdaging. Ook al gaat het echt steeds beter. En het belangrijkste, ik kan zeggen dat ik geen portugees praat, wat dus geen effect heeft, omdat ik dit in het portugees zeg. En ze dus nog meer gaan praten wat ik dan helemaal niet begrijp. Een simpele boodschap doen is al een hele onderneming. De vertaler erbij als ik internet heb en anders van te voren vertalen en maar hopen dat ze begrijpen wat ik bedoel. Men zegt met handen en voeten praten maar dan krijg je vreemde reacties of iets heel anders in je handen gedrukt en dan proberen uit te leggen dat je dit toch echt niet bedoelde. Al met al dus een hele uitdaging, maar alle eer aan God dat het steeds beter gaat.

Ik ben dankbaar dat ik naar deze plek toe mocht gaan van God. Zo speciaal. Lieve, mooie mensen. Vanaf het eerste begin voel ik me op mijn plek en weet ik in mijn hart dat God me hier wilde hebben op dit moment. Dat betekent niet dat het soms niet lastig is, maar in mijn hart weet ik dat het goed is. Ik weet en merk dat God zoveel liefde heeft voor deze mensen. En die liefde heeft Hij een stukje in mijn hart gelegd en mag ik weer door geven. Hoe kostbaar is dat, wow.

Deze week regent het veel en dat betekent dat er weinig kinderen komen. Tenminste de kleinste niet. Helemaal begrijpen doe ik het niet, ze moeten toch werken lijkt mij, maar de kinderen slapen als het regent wordt er gezegd. Terwijl dinsdag er wel 8 kinderen waren. Wat wel heel tof is dat als we zoals vandaag woensdag maar 2 kinderen hebben we met de andere kinderen kunnen eten. En deze kinderen ook wat beter leer kennen. Deze kinderen zijn 3 en 4 jaar oud. En meestal zijn er 10 kinderen of meer.

Mooi om te zien hoe puur kinderen zijn. Ze weerspiegelen ook het karakter van wie ze vaak zien, wat soms ook verdrietig is. Gelukkig mogen wij in ons werk God weerspiegelen en Zijn liefde. En wat is er mooier dan gevormd worden naar Gods karakter. Vandaag met de kinderen gegeten. Komen er ineens 3 meisjes naar me toe om een knuffel te geven. Daarna gaan ze weer zitten om te eten. Zo tof en lief van God die wist wat ik even nodig had.

Afgelopen zondagavond een nederlands lied vertaald naar het portugees en gezongen in de kerk. Super moeilijk om te doen maar God kon niet duidelijker zeggen dat ik moest gaan. Door 2 tim 1:7 'God heeft je geen geest van lafhartigheid gegeven maar van liefde, kracht en bezonnenheid'. Maar nu ik er op terugkijk is het wel weer een overwinning voor mezelf.

Ik wil jullie vanuit hier allemaal bedanken voor jullie medeleven en lieve berichtjes via de blog of app. Super dankbaar daarvoor.

Reacties

Reacties

Meta

Mooie Petra,
Fijn weer van je t horen en tussen de regels te zien hoe het met je gaat.
Daarom een dikke, stevige knuffel vanuit downtown Lopik

Jannie

De Heer zegt " Ik ben met je, al de dagen van je leven" hoe mooi is dat te weten dat je nooit alleen bent.
Hij is er als een warme deken om je heen! Liefs

Roos

Het Petra, gaaf om te lezen hoe het gaat! Gods zegen toegewenst!

Roos

Hey* ;)

Anja

Hallo Petra

Wat mooi en geweldig dat je zeker weet dat je op de goede plek bent. Pet je af voor wat je doet. Super trots op je x dikke knuffel

John Sluijs

Dag Petra,

Gefeliciteerd met je broer Robin ! Erg fijn te lezen dat het je goed gaat en dat je liefde steun en vertrouwen vind in je overtuiging .
Wij denken aan je en wensen je heel veel levensvreugd !
Een lieve en hartelijke groet van Tonny en John

Bert Spruit

Mooi PETRA,dat Je Roeping, werkelijkheid gaat worden.ik zag de dubbele regenboog langs komen bij Jou.Dat is EEN TEKENvan ZIJN TROUW.AMEN.VEEL ZEGEN KANJER, WE ZIJN ERG BLIJ, DAT JE MAG GENIETEN, VAN ZIJN GOEDHEID, VEEL LIEFS VANUIT SCHOONHOVEN.

Harmke

Lekker knuffelen met die kindjes! :) Blijven doen! ;)

Rob

Petra, goed om te lezen wat je doet en meemaakt.
Gods zegen.

Frida

Elke keer weer heerlijk om wat van je te horen/lezen en dat je je thuis voelt ... toppertje .. ik bid voor je dat je tot zegen en meer mag zijn op de plek waar je nu bent .. dikke knuf ?

Meta

Lieve Petra, van harte met je 27e verjaardag! Wat een prachtige leeftijd.
Heel veel gezondheid en zegen in je nieuwe levensjaar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!