petrabrasil.reismee.nl

Cinco mezes

Vijf maanden alweer ben ik in Brazilie. Wat gaat de tijd ongelofelijk snel. Zo ben ik er net en dan ineens zijn er al 5 maanden voorbij. Het regenseizoen is bijna afgelopen. We moeten wel nog even weten dat dit zo is. Zo is het heerlijk weer en sta je nog gezellig buiten te kletsen en enkele seconden later ren je snel naar binnen om te schuilen voor de regen. Het regende en onweerde flink, waardoor het centrum beneden aan de berg blank stond en het in aardig wat huizen wateroverlast bezorgde. De donder en bliksem was ook dichterbij dan normaal. Ineens hoorde we een flinke klap naast ons, waardoor ons hart een slag oversloeg en vervolgens viel alle stroom uit. Bleek dat de bliksem naast ons in de electriciteitspaal was ingeslagen. Geen stroom in heel het huis meer, alles om je heen was donker. Gelukkig was er een goede vriendin uit Nederland bij zo was ik niet alleen een beetje bang. Na het bekomen van de klap flink wat sensatie en nieuwsgierige blikken. Na enkele uren stopte de regen en kwam er een mannetje voor de stroom, halleluja.

In de creche zijn we nu alweer drie weken aan het werk. De kinderen wennen langzaamaan dat ze gehele dagen bij ons zijn. Al zijn er wel nog flink wat tranen die er vallen. Wel gaaf om het verschil bij de kindjes te merken met hoe ze binnen kwamen en hoe het nu met ze is. Bijna twee maanden vakantie doet toch veel met ze. Maar ze lachen weer en de ogen van de kinderen die zie je gewoon veranderen.

De taal gaat steeds beter wat echt een zegen is omdat ik steeds duidelijker kan zeggen wat ik wil of hoe ik over bepaalde dingen denk. Bepaalde leringen die duidelijk worden en over hoe verschillend we soms de Bijbel lezen, terwijl er toch hetzelfde in staat. Mooi om van elkaar td leren en af en toe flink in discussie te gaan, zover dat gaat natuurlijk.

En even iets heel anders er werd me verteld dat het hier erg koud kan worden. Rond de 9 graden zonder verwarming, in Brazilie. Zou je toch niet denken. Dat wordt warme kleding shoppen. Vanaf april wordt het dus geitenwollen sokken dragen wat nu nog niet voor te stellen is met 30 graden.

Ik wil jullie bedanken voor jullie gebed, dat is de kracht achter alles. Zonder dat is dit werk onmogelijk. God is mijn kracht en daarin mag ik Zijn kanaal zijn en een stukje van Zijn tegenwoordigheid hier brengen. Wauw, hoe gaaf is dat, mijn ik volledig afleggen zodat Gods tegenwoordigheid alle ruimte kan krijgen. Misschien niet gemakkelijk maar hoe minder van mij hoe meer van God en dat is wat ik wil brengen.

Reacties

Reacties

Frida

Heerlijk om zo van je te genieten maar nog mooier om alles eventjes weer mee te maken in SJDR .. tot .. ???

Sjanie

Mooi hoor Peet en fijn dat je samen "Bang" kon zijn met je vriendin uit Nederland;-).. Bid voor je en zoals in de bijbel staat, Wees sterk en moedig.. liefs ?

Bert

Hoi Petra,
Fijn dat Je de kracht van GOD ervaart, Ik zie ook de Vreugde in Je.
Je mag Genieten van de mooie schepseltjes ,door GODS HAND geweven.
Donder en Bliksem , maakte het Donker, maar Jezus is het Licht,dat snel weer ging Schijnen.
Zelfs in de storm,BLIJFT HIJ ,JOU HEER.Blijf Vertrouwen op HEM ,HIJ IS LIEFDE,DE BRON VAN LEVEN.
IK WENS JE DAN OOK GODS HEERLIJKHEID TOE, PETRA ,GENIET ERVAN,WE BLIJVEN VOOR JE BIDDEN,DAT HELPT !!
ZEGEN en
Vr.Groet KANJER, Bert S

Lucy

Petra geweldig om je verhalen te lezen. Mooi hoe je de liefde van God ervaart en door mag geven. Fijn dat het met de taal steeds beter gaat. God is goed! Weet dat we voor je bidden! Dikke knuffel

Jones en Marjanne

Lieve Petra thanks voor de mooie foto s en wat een prachtige kinderen zijn het❤️❤️❤️Hoe heerlijk dat je Gods liefde aan hen mag uitdelen. Licht in de duisternis halleluja?

Sorin Iacob

Prachtig Petra,
Jezus dinen is mest belangrijk en een groot voorrecht !
Wij hebben jou niet vergeten , vaak bidden voor jou met Henkjan hij is heel trouw .
Ik weerk nu voor Koolwijk ( conteeners) , het is heel mooi werk en De Heer geeft veel mogelijkheiden om evanghelie te vertelen! Ben heel blij, mij familie gaat ook goed .
Tot volgende keer, veel zegen
Sorin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!