petrabrasil.reismee.nl

Feliz natal (Gelukkig kerstfeest)

Het is weer hoog tijd voor een nieuwe blog. De dagen gaan ook zo snel dat ik het soms zelf niet eens bij kan houden. Bij jullie is het pakjesavond geweest. Hier wordt dat met kerst gedaan. De kerst is hier al enkele weken geleden gestart. Alles is al in kerstsfeer. Best wel even anders nu het gewoon warm is en de zon volop schijnt. In mijn hoofd lijkt dat toch niet helemaal te passen. En dan starten ze ook nog extra vroeg met de versiering.

Ben er inmiddels alweer 2 maanden de tijd gaat zo snel. Er is weer veel gebeurt maar het belangrijkste is dat ik weet dat God dichtbij is. Hij is in alles. Zo machtig mooi en geruststellend. Al lijken situaties soms onmogelijk nog goed te komen bij God is en blijft niets onmogelijk. Hij is groter en machtiger.

Vrijdag 8 december naar de plaats Barbacena geweest. Er was daar een feest voor de kinderen gegeven door mensen uit die plaats. En ik had vrij omdat hier een historische dag van de stad was. En een lieve vriendin werkt daar ook in het semi internaat, dus dubbel leuk om te zien hoe het daar gaat. De leeftijd is van twee tot ong 10 jaar oud. Ze gaan naar school en krijgen hier daarna huiswerk begeleiding, eten, de zorg die ze nodig hebben en de liefde van Jezus. Dit semi internaat is de grootste van alle semi internaten. Heel tof om te zien hoe het gaat.

Watermeloenen, perzikken, broodjes met vooral veel saus en een stukje vlees. De hotdog van Brazilie, zeker het proberen waard. Frisdranken, popcorn en suikerspinnen en heel veel snoep. Dit is ongeveer wat er werd gegeten tijdens het feest. Zo bizar veel zoetigheid wat iedereen kan eten dat ik elke keer weer verbaasd ben. Daarnaast hadden de kinderen een dans ingestudeerd in twee dagen tijd. Maar wat deden ze het goed. En ze zongen met alle kinderen een lied. Zo lief en knap om te zien hoe de kleinste kinderen van drie en vier jaar al zo goed mee kunnen zingen. Daarnaast stond er een kerstboom met allemaal presentjes voor de kinderen. Aan het eind van de middag de kinderen vol trots met hun cadeau, beschilderde gezichtjes en handen vol lekkers weer naar huis.

Kerst komt steeds dichterbij. Nog Ć©Ć©n week werken en dan heerlijk vrij. Genieten van de omgeving en de mensen nog beter leren kennen. De natuur is hier zo mooi. Wilde bloemen naast de weg terwijl ik zou denken dat iemand die met zorg gekweekt heeft. Heerlijk genieten dus. De zon schijnt hier weer, wat erg fijn is. Het regenseizoen is namelijk begonnen en het lijkt soms niet op te houden. Extra genieten dus als de zon weer schijnt.

Bert Spruit

Mooi PETRA, dat Je mag blijven Genieten van de Lieve Kindjes, GOD HOUDT VAN ZE.EN GOD

Bert Spruit

EN GOD GENIET OOK VAN JOU,HIJ IS BIJ JE ,DE VREUGDE VAN DE HEER ā¤IS JOU KRACHT ?!!GODS ZEGEN,;EN ZIE UIT NAAR HET KERSTFEEST, JEZUS GEBOREN?VOOR ONZE REDDING EN VERLOSSING.AMEN.VEEL VAKANTIEPLEZIER,GAOOK GENIETEN ?DAARVAN.?

Petra

Leuk om weer over je te lezen, Petra! Mooi dat je tot zegen mag zijn voor de kids daar en dat je zelf ook heerlijk kan genieten! Een sneeuwgroet vanuit schoonhoven :-)

Frida

Heerlijk om weer mee tegeneten van jouw verhaal .. nog fijner dat ik er zonder na denken zo het gezicht bij kan bedenken .. zo herkenbaar .. soms een beetje jaloers hoor .. beetje heimwee naar die ozo bijzondere plaats Sao Joao del rei .. peet wat ben ik toch blij met hou kanjer en elke dag dankbaar dat je je zo thuis voelt .. over 2 maandjes kom ik mee genieten .. dikke kus muite Beijos groetjes aan iedereen daar ?

Jones en Marjanne

He Petra, net zien we je nieuwsbrief pas. Het zat in de spam... Maar weer blij te lezen hoe het gaat!
Je verhalen stralen altijd heel veel liefde uit. De Heer schijnt door je heen en Braziliƫ is een kostbaar en prachtig persoon rijker!
Veel liefs en heel fijn kerstfeest!

Henkjan

hey Petra
ik lees hem ook nu pas omdat hij in de spam zat. mooi om te lezen en wat te zien waar je mee bezig ben.
veel zegen gewenst en je bent een dappere held die geschiedenis schrijft. We blijven voor je Bidden.
fijne kerst gewenst
groetjes Henkjan

Conny

Hoi Petra,
Mooi zo je te moge volgen met je brieven, kerst gevierd in de warmte en de zon!
Namens ons allemaal een bijzonder gezegend nieuwjaar toegewenst met al die mooie kindertjes om je heen,
mooi om in je verhaal te lezen dat je mag voelen dat God dichtbij je is, dat geeft heel veel!
Lieve groetjes van mij en Arjan.